fbpx

Co to jest lejek sprzedażowy? Czyli model AIDA

@malecmarketing

Co to jest lejek sprzedażowy? Czyli model AIDA #biznesonline #biznesmen #bizness #biznesman #biznesplan #onlinebiznes #małybiznes #biznesxxiwieku #biznesim #bizneslunch #biznes_target #biznesowo #bizneswsieci #biznesowe #bizneswdomu Track: Egzod, Maestro Chives, Neoni – Royalty [NCS Release]Music provided by NoCopyrightSounds.Watch: https://youtu.be/C5fLxtJH2QsFree Download / Stream: http://ncs.io/Royalty

♬ dźwięk oryginalny – malecmarketing

Lejek sprzedażowy to nic innego jak droga klienta do zakupu Twojego produktu.
Wygląda to mniej więcej tak jak na tym obrazku.
Chodzi o to, aby używać odpowiednich komunikatów, które przemawiają do użytkowników na różnych etapach rozważania zakupu.
Na początku chodzi o zdobycia uwagi, gdzie szanse na to są największe, do lojalności, gdzie po przefiltrowaniu, jest ich w naturalny sposób najmniej, ale są oni najbardziej pożądani.
Na samej górze lejka sprzedażowego są potencjalni Klienci, czyli np. wszyscy przechodnie, którzy mijają Twój sklep lub osoby, które widziały gdzieś Twoją reklamę w internecie.
Zaś sam dół lejka to osoby, które zostały Twoimi klientami, być może nawet stałymi.
Po drodze każda z osób, która dotrze na sam koniec mija pewne etapy.
Najważniejszym elementem w tej „grze” jest to co robisz i jak to robisz na poszczególnych etapach, ponieważ to od tego zależy ile osób dotrwa do samego końca i zakupi Twój produkt lub usługę.

Lejek sprzedażowy można porównać do relacij damsko męskich, gdzie np. facet nie może się oświadczyć pierwszej przypadkowej kobiecie od razu bo to na 99,9% nie przejdzie.
Więc trzeba się najpierw poznać, wyjść gdzieś na kawę i stopniowo odkrywać swoje charaktery, aż do momentu, kiedy relacja będzie na tyle gorąca, że oświadczyny zostaną przyjęte bez najmniejszego oporu.

Podsumowując etapy powyższego schematu można je opisać następująco:

1. ZDOBYCIE UWAGI (attention) – można powiedzieć, że to najważniejszy punkt w marketingu, bo bez niego nie ruszysz dalej… to od jakości Twojej reklamy, szyldu w sklepie, słów jakich używasz… zależy czy ktoś na Ciebie zwróci uwagę czy nie.
2. ZAINTERESOWANIE (interest) – to etap najczęściej pomijany przez firmy, które nie próbują go wzbudzić i przechodzą od razu do etapu pożądania lub co gorsza działania, a tymczasem to na tym etapie możesz zdziałać najwięcej i uratować największą liczbę osób, które mogą ostatecznie zajść na sam koniec lejka sprzedażowego. Możesz to zrobić właśnie poprzez wzbudzenie zainteresowania swoim produktem.
3. ZAUFANIE / PRAGNIENIE / ROZWAŻANIE (desire) – to tutaj Klient jest już na tyle zainteresowany tym co masz do zaoferowania, że nawet jednym słowem, akcją można wzbudzić u niego pragnienie i chęć zakupu.
4. AKCJA / ZAKUP (action) – można powiedzieć, że to ostatni etap lejka marketingowego – po prostu wzywasz potencjalnego klienta do zakupu.
5. LOJALNOŚĆ (loyality) – jeśli wszystko pójdzie dobrze to część z Klientów jest Ci lojalna na lata i będzie wracać po zakupy u Ciebie, często na tym etapie pojawiają się właśnie karty lojalnościowe, lub jakieś punkty do zbierania, co powoduje, że klient chętniej od Ciebie kupuje ponownie.

Napisz komentarz:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *