fbpx

Jak działa algorytm TikToka?

Gotowy do zhakowania algorytmu TikTok w celu zwiększenia zasięgu viralowego?

Jeśli (tak jak ja) zastanawiałeś się, jak działa algorytm TikTok? Mam ekscytujące wieści.

TikTok w końcu ujawnił, jak działa ich nieuchwytny algorytm i co możesz zrobić, aby Twoje filmy znalazły się na jak największej liczbie stron „Dla Ciebie”.

Algorytm TikTok to złożony system zaprojektowany do obsługi treści użytkowników w oparciu o to, co uważa za interesujące.

Według TikTok: „System rekomenduje treści, oceniając filmy na podstawie kombinacji czynników — zaczynając od zainteresowań, które wyrażasz jako nowy użytkownik, dostosowując się w ten sposób do rzeczy, które wskazujesz, że Cię nie interesują”.

Jakie czynniki wpływają na algorytm TikTok:

Algorytm TikTok wyświetla filmy użytkownikom na podstawie wielu różnych czynników, w tym:

  • Polubienia wideo, komentarze, udostępnienia i ponowne obejrzenie: im więcej zaangażowania i wyświetleń otrzyma film TikTok, tym większe prawdopodobieństwo, że zostanie on udostępniony większej grupie odbiorców.
  • Temat:  TikTok świetnie nadaje się do kategoryzowania treści na podstawie zainteresowań użytkowników, więc tematyka jest ważnym czynnikiem, jeśli chodzi o wykorzystanie potencjału aplikacji.
  • Ustawienia urządzenia: Algorytm rozpoznaje ustawienia urządzenia użytkownika, takie jak lokalizacja i język publikowania — zazwyczaj udostępniania treści lokalnym użytkownikom.
  • Dźwięk: gdy film zawiera zyskujący popularność dźwięk lub piosenkę, tym bardziej prawdopodobne jest, że zostanie wyświetlony większej grupie odbiorców.
  • Hashtagi i słowa kluczowe w opisach filmu: Uwzględnienie hashtagów i słów kluczowych w opisach filmów informuje algorytm, o czym jest treść.
  • Aktywność użytkownika i informacja zwrotna „Nie interesuje mnie to” : Algorytm TikTok zawsze stara się udostępniać każdemu użytkownikowi interesujące filmy wideo i wykorzystuje poprzednią aktywność, aby to określić. Polubienia, komentarze, udostępnienia i ponowne obejrzenia to główne wskaźniki zainteresowania.

Każdy z tych czynników jest indywidualnie ważony przez system rekomendacji TikTok, co oznacza, że ​​każda strona „Dla Ciebie” jest całkowicie inna dla każdego użytkownika.

TikTok wyjaśnia, że ​​silnym elementem polecania filmów, jest to, że użytkownik kończy oglądanie filmu od początku do końca.

Miałoby to większą wagę niż na przykład to, czy widz i twórca treści znajdują się w tym samym kraju.

Te „ wskaźniki zainteresowania ” pomagają TikTokowi wybierać filmy wideo na stronie „Dla Ciebie” każdemu użytkownikowi.

TikTok wyjaśnił, że „ani liczba obserwujących, ani to, czy na koncie były poprzednie filmy o wysokiej skuteczności, nie są bezpośrednimi czynnikami w systemie rekomendacji”.

Oznacza to, że nawet jeśli masz tylko garstkę obserwujących lub nigdy wcześniej nie publikowałeś w TikTok, nadal istnieje możliwość, aby Twój film stał się viralowy (wirusowy). To świetna wiadomość 🙂

Przenieś swoją strategię TikTok na wyższy poziom.

Stwórz kampanie na TikToku razem ze mną.

Jak zhakować algorytm TikTok?

Algorytm TikTok zawsze dostosowuje się, zmienia i uczy się na podstawie zachowań użytkowników.

W oparciu o wszystko, co wiem na temat działania algorytmu, pokażę Ci pięć sposobów na zwiększenie followersów i przyspieszenie wzrostu Twojego konta, oto one:

  1. Przyciągnij publiczność w ciągu trzech sekund
  2. Skoncentruj się na niszy
  3. Twórz wideo z popularnym audio
  4. Eksperymentuj z nowymi funkcjami 
  5. Twórz treści z napisami

TikTok Algorytm Hack nr 1: Przyciągnij odbiorców w ciągu trzech sekund

Ponieważ oglądanie filmu w całości jest silnym elementem polecania, TikTok zazwyczaj faworyzuje filmy, które są łatwe do strawienia, mają płynną pętlę i są przeznaczone dla użytkowników, którzy mają krótki czas koncentracji.

Z tego powodu ważne jest, aby przyciągnąć uwagę odbiorców w ciągu pierwszych trzech sekund . 

Z ponad 1 miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie w aplikacji, ludzie chcą natychmiastowej gratyfikacji, w przeciwnym razie zmieniają film.

Kiedy filmy mają intrygującą zaczepkę na początku, widzowie najprawdopodobniej będą oglądać do końca lub nawet w kółko, żeby to lepiej zrozumieć.

Ten rodzaj zaangażowania użytkowników sygnalizuje algorytmowi, że ludzie cieszą się treścią, w związku z czym powinny być udostępniane większej liczbie użytkowników.

TikTok Algorytm Hack #2: Skoncentruj się na niszy 

Tworzenie spójnych treści w Twojej niszy jest jednym z głównych czynników wpływających na algorytm. 

Im więcej udostępniasz filmów związanych z Twoją niszą, tym bardziej algorytm TikTok rozpozna Twoją wiedzę i zacznie udostępniać Twoje treści odpowiednim odbiorcom. 

Pomyśl o tematach treści, które najlepiej pasują do Twojej grupy docelowej. 

Czy to tutoriale jak robić make up? a może porady dla grafików, czy też kanał o języku angielskim? 

Kiedy tworzysz świetne treści, które służą celowi i mają wielką wartość, Twoi odbiorcy przyjdą szybciej.

Eksperymentuj z hashtagami branżowymi — to świetny sposób na zasygnalizowanie algorytmowi, że znasz się na rzeczy. 

Na przykład, jeśli jesteś konsultantem ds. marketingu na Instagramie, możesz używać hashtagów, takich jak #instagramtips, #smmtips lub #socialmediamarketing.

P.S. – Jak działasz w Polsce, to najlepiej używaj polskich hashtagów np. #biznes

Włączenie tych hashtagów zasadniczo mówi algorytmowi: „Hej, TikTok, spójrz tutaj! Na naszym koncie znajdują się porady i wskazówki dla menedżerów mediów społecznościowych. Pokażcie nasze filmy tym użytkownikom”.

TikTok Algorytm Hack nr 3: Twórz wideo z popularnym audio

Algorytm TikTok ma tendencję do faworyzowania filmów wykorzystujących popularne dźwięki, rozważ skakanie po trendach, gdy są jeszcze gorące.

Istnieje kilka sposobów na znalezienie dźwięku zyskującego popularność:

Najpierw przewiń TikTok, aby sprawdzić, czy są jakieś powtarzające się utwory lub klipy audio. Jeśli uważasz, że klip zyskuje popularność, dotknij muzyki, aby zobaczyć, ilu użytkowników utworzyło filmy z dźwiękiem.

Jeśli pod dźwiękiem jest tylko kilka filmów, to dobrze! Oznacza to, że wcześnie wskakujesz na trend. Jeśli chcesz użyć dźwięku, od razu utwórz film lub zapisz go na później.

Innym sposobem na znalezienie nowych i popularnych dźwięków w TikTok jest użycie edytora wideo. Naciśnij ikonę plusa na dole ekranu, dotknij „Dodaj dźwięk” i przewiń listę trendów.

TikTok Algorithm Hack #4: Eksperymentuj z nowymi funkcjami 

TikTok kocha, gdy użytkownicy testują jego nowe funkcje. Jeżeli ich używasz to TikTok wynagrodza Cię za to.

Bycie użytkownikiem „beta” dla nowych narzędzi może odegrać rolę w zwiększeniu zaangażowania w Twoje treści. Zwłaszcza, że ​​TikTok podkreśla, jakich narzędzi i funkcji używasz do edycji wideo podczas publikowania.

Miej oko na nowe wydania funkcji, możesz je wypróbować, aby uzyskać większą widoczność!

TikTok Algorytm Hack nr 5: Twórz treści z napisami

Aby zapewnić dłuższy czas oglądania, skup się na tworzeniu dostępnych treści.

Może to wyglądać inaczej na różnych kontach, ale najłatwiej to zrobić, dodając teksty na ekranie.

Im bardziej opisany jest Twój film, tym szersza publiczność i dłuższy czas oglądania. 

Pod koniec dnia nie ma pewnego sposobu na „pokonanie” algorytmu TikTok. 

Jednak zrozumienie, jak działa algorytm TikTok i śledzenie hacków, które udostępniłem w tym poście, może pomóc w dopracowaniu strategii i uzyskaniu przewagi.

Konsekwencja i budowanie silnej obecności to najpotężniejszy sposób na „zhakowanie” algorytmu.

Gotowy do rozowju Twojego konta TikTok? 

Skorzystaj z mojej oferty kampani na TikToku.

Napisz komentarz:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *