Co to jest Performance Marketing?
Dlaczego Performance Marketing jest tak popularny i co to jest?
Marketing efektywnościowy inaczej „Performance Marketing” to po prostu proces mający na celu wsparcie sprzedaży.
Opiera się na zabiegach, które w efekcie mają skłonić potencjalnego klienta do podjęcia określonego przez nas działania i wcale nie musi to być dokonanie zakupu (przynajmniej w pierwszej fazie).
Może być to za to zapisanie się do newslettera, przejście na stronę internetową, przeczytanie artykułu, pozostawienie danych kontaktowych, pobranie pliku, czy też rejestracja konta w naszym serwisie.
W marketingu efektywnościowym chodzi o płacenie za efekty podejmowanych działań, a nie ich wyświetlenia. Dlatego też możemy wyróżnić następujące sposoby rozliczeń:
- CPC (Cost Per Click) – czyli sposób rozliczania za kliknięcie w reklamę
- CPA (Cost Per Action) – rozliczamy się za wykonanie akcji (np. zakup, dodanie do koszyka, kontakt)
- CPS (Cost Per Sale) – w tym model płaci się przeważnie określony procent od sprzedaży
- CPL (Cost Per Lead) – sposób bazujący na CPA, płacimy za ilość pozyskanych danych kontaktowych (lead)
- CPO (Cost Per Order) – gdzie podstawą rozliczenia jest złożenie zamówienia przez użytkownika.
Zapewne zadajecie sobie teraz pytanie dlaczego Performance Marketing jest tak popularny?
Przede wszystkim przez EFEKTYWNOŚĆ:
Działania performancowe skupione są na trafianiu do określonej grupy docelowej, a nie do szerokiego grona odbiorców, którzy wcale nie muszą być zainteresowani oferowanym przez markę produktem lub usługą. Dlatego takie działania potrafią w bardzo krótkim czasie przynieść pierwsze rezultaty.
Kolejna sprawa MIERZALNOŚĆ:
Wszystkie zachodzące procesy w marketingu efektywnościowym, mają na celu zachęcanie użytkownika do wykonywania jakiejś akcji, dzięki czemu możemy każdą aktywność użytkownika zmierzyć oraz sprawdzić, które działania przynoszą nam oczekiwane korzyści, a które nie.
Do najważniejszych plusów performance marketingu możemy zaliczyć także oszczędności, bo przecież trafaimy do ściśle określonej grupy odbiorców, a nie do wszystkich, a także mamy stałą kontrolę wydatków.
Świetnym wyróżnikiem tego typu działań jest także możliwość szybkiej reakcji na wyniki naszych działań, dzięki czemu w każdym momencie możemy wyłączyć kampanie, która nie przynosi oczekiwanych rezultatów.
a jak jeszcze mierzmy skuteczność działań performancowych? Oczywiście za pomocą współczynnika konwersji, współczynnik konwersji to nic innego jak liczba osób, która podjęła działanie dzielona przez liczbę osób która zobaczyła naszą reklamę.
Dzięki tej wartości możemy w prosty sposób sprawdzić poziom wydajności realizowanych przez nas działań marketingowych.
Jeżeli Ciebie zainteresował temat performance marketingu i koniecznie chciałbyś/czciłabyś wdrożyć takie działania w Twojej firmie to zapraszam do kontaktu ze Mną.